perjantai 19. heinäkuuta 2013

Project showdown - Mörssäri is ready for racing tracks

Here it is - pitkän projektin tulos - auton omistaja on erittäin tyytyväinen eikä vielä tällä hetkellä tahdo oikein uskoa edes todeksi vaikka on jo ajanutkin autolla muutaman kilometrin. Uskoisin myös, että päätekijä Toni Herrala ja koko tiimi, joka elää Mörssärin hengessä ovat myös tyytyväisiä lopputulokseen. 

Tässä blogin seuraajille muutama makupala kokolailla valmiista Mörssäristä. Faktahan on se, ettei tälläinen auto ole koskaan valmis ja suunnitelmat jatkokehityksille ovat jo olemassa, mutta niiden vuoro on joskus tulevaisuudessa. Nyt vedetään henkeä (mutta Mörssäri ei xD) ja nautitaan ns. "Mörssärin antimista"!!!

Yksi hienoimmista asioista on se, että auto on nyt myös katsastettu R 8 Gordini ja katulaillinen. Eipä autolla varmaan tulla paljonkaan tiellä ajamaan. Se, kun ei ole kovinkaan mukavaa, koska kaikki on tehty rata- ja jää-ajoa silmällä pitäen. Kuitenkin esim. autolla suoritettua pientä testiajoa on mukavasti helpottanut se, että tarpeen vaatiessa on voinut käydä heittämässä lenkin tiellä. 

Projektin valmistumisen kunniaksi Mörssärin voi nähdä heinäkuun loppupuolella Ahvenistolla, Motoparkissa sekä Renault kerhon kesäpäivillä Palvaanjärvellä. On nimittäin vuorossa viikon mittainen road trip tiimin tärkeimpien jäsenten kanssa. Luvassa on testiajoa, säätämistä, autoon totuttelua, kesästä nauttimista yms. Eli nyt kaivetaan slicksit naftaliinistiä ja lähdetään kurvaamaan. Reissusta ja sen käänteistä on luonnollisesti tulossa raporttia!! 

Tässä ne ovat - olkaa hyvät!

"Konttori" - nyt kelpaa tyyrätä


Sparcolaiset Sabeltin 6-piste vöillä -  sekä kuski että pelkääjä pysyvät penkeissä



Ovet mallia kevennetty, mutta runko on kuitenkin säilytetty - ei "krumeluureja" vaan puhdasta racing henkeä niinkuin koko muukin auto



Sydän - kone läpikäytynä - ei purettu osiin, mutta alapäästä tarkistettu ja myös kansi käytettiin irti. Suurin muutos on paisuntasäiliön siirto koneehuoneeseen, jolloin ollaan paremmin perillä koneen nesteistä. Edessä oleva kenno, kun ei kerro välttämättä mikä on koneen nestetilanne. Alkuperäinen ilmanputsari on vielä tulossa - osat on olemassa, mutta vaativat vähän modausta

Etukontti - täällä on tapahtunut erittäin suuri muutos verrattuna aiempaan kokoonpanoon

Etu- ja takaluukut ovat nykyään siis saranoidut - helpottaa käyttöä. Toki toi vähän painoa lisää, mutta se tässä kohtaa sallittakoon

Rekkarivalojen testaus - olo suhteet olivat melko valoisat


Yksi projektin tavoitteista ja lähtökohdista oli Mörssärin ilmeen säilyttäminen ja siinä onnistuttiin erittäin hyvin vaikkakin aiheutti monessa kohtaa lisätöitä ja päänvaivaa






Istuu nätisti tiessä ja lähtee tarvittaessa paikaltaan kuin jänis makuulta :)

Päärakentaja ja auton omistaja poseeraavat Mörssärin kanssa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti