Noniin...tässä tulee noin 50 kuvan muodossa loppuprojektin tilanteita. Töitä on tehty on mieletön määrä, mutta lopputulos on myös sen mukainen. Antaa kuvien puhua tällä kertaa puolestaan. Niitä olisi vielä paljon enemmänkin, mutta päätin olla laittamatta kaikkia tänne, jotta jonkinlainen mieleenkiinto säilyisi lukijalla. Enjoy!
|
Ovien vesihiontaa Vaasan tiimin kanssa. Ovet purattiin alkutekijöihinsä ja kaikki massat poistettiin |
|
Ovista on kiilto poistettu |
|
Lukot osineen lilluu sitruunahapossa ja kuten näkyy aine oikeasti toimii |
|
Tuumailtiin poikien kans kuinka saadaan vanhoista ja pitkään käyttämättömänä olleista jarrusatuloista männät parhaiten pois. Loppupeleissä paras konsti oli laittaa ne toiseen Kasirelluun kiinni ja polkea ne irti - toimii!! Huom! Pöydällä oleva vasara EI liity tilanteeseen mitenkään |
|
Lokasuojaehdokkaita...kaikki "samaa sarjaa" - lopulta päädyttiin juuri niihin lokasuojiin, jotka autossa aiemmin olivat |
|
Yhdestä varaosakorista käytiin hakemassa etupelti |
|
Sähköt tehtiin myös kokonaan uusiksi |
|
Sähköjä koetaulun alta |
|
Tonin sanoin: tässä vaiheessa piti olla melko tarkkana, että mikä johto on mikäkin :) |
|
Uudet sähköt ovat todella siistit eikä ns. ylimääräisiä johtoja mene missään - tässä ollaan vielä työvaiheessa |
|
Koetaulu tyyliä Gordini..ei kuitenkaan samanlainen, mutta idea selviää ja värikin lähellä oikeaa. Kaikki ylimääräinen on karsittu pois ja näin ilme pysyy siistinä. Verrattuna vanhaan muutos on käsittämätön ja uusi kabiini-look on todella minun mieleen!! |
|
Yksi lukuisista hankituista uusista osista - Opel Kadetin alavesiletku ja tuon valmiina olevan T-haaran takia hommattu. Sattui löytymään Opelin käyttämätön tehdasosa |
|
Ranskasta ostetut uudet etuparkit / - vilkut |
|
Uudet sivuvilkut tulivat myös Ranskan maalta |
|
Uutta tarraa vanhalla tyylillä - tämäkin siksi, että auton ilme säilyy samanlaisena. Niin uskomatonta kuin se onkaan - nämäkin tarrat näyttelevät suurta roolia auton ulkonäössä ja koko poppoo oli täysin samaa mieltä, kun tarrat takalokasuojiin liimattiin :)
|
|
Myös alkuperäisiä aikoinaan konepellissä käytettyjä "Renault - Competition" tarroja teetettiin
|
|
Tällöin Mörssäri oli viimeisen kerran radalla vanhassa kuosissaan |
|
Takavalot - vasemmanpuoleiset Mörssäriin - oikeanpuoleiset Gordinin alkuperäiset siviiliautosta. Tässä kohtaa säästettiin, koska hyväkuntoiset valot löytyivät itseltä vaikkeivat olekkaan Gordinin takavalot |
|
Teetetyt (vesileikatut) penkkien kiinnitysraudat |
|
Pakosarja ja vaimennin puhallettuna ja maalattuna. Maalina Tikkurilan Thermal (molemmat värit) - saas nähdä kuinka tämä maali toimii - pitäisi olla paras mahdollinen tähän tarkoitukseen |
|
Uudet ovi tiivisteet - ei pääse tuuli tuivertamaan kabiiniin |
|
Pohjatöitä |
|
Tehtävä: yhdistä nämä kaksi - ei ihan pieni homma tämäkään!! |
|
Takapellin työstöä |
|
Mallailua |
|
Takapelti vaati paljon työstämistä |
|
Tähän päädyttiin - helpottaa aikalailla käyttöä ja aiemminhan saranoita ei tässä luukussa ollut niinkuin ei edessäkään |
|
Pakkeliakin kului |
|
Lokasuojat ovat lasikuidusta ja ne vaativatkin aika paljon kuituhommia. Tässä kohtaa ne on jo tehty, mutta laitoin tämän kuvan, koska kuidutusvaiheesta on huonosti kuvia. Tuloksena mm. se, että kaikki lokasuojat kiinnitetään autoon vakiokiinnityskohdista eli poppakonsteja ei tarvita |
|
Toni hoiti myös pohjatyöt, jolloin maalarille jäi vain ruiskutus |
|
Heimo pohjamaalaushommissa |
|
Hyvältä näyttää pohjat |
|
Pohjat hyvässä mallissa |
|
Ja eikun maalarille |
|
Mörssäri tuoreessa maalissa |
|
Ammattimies eli Klemolan Timo sovittelee tarraa juuri siihen mihin se kuuluukin |
|
Takatarrojen sovitusta |
|
Takalasin sovitusta uudella tiivisteellä. Myös tuulilasiin löydettiin uusi tiiviste Saksasta, mutta se on kuitenkin valmistettu Ranskassa samassa tehtaassa kuin aikoinaankin |
|
Mörssäri + "the tiimi" eli Heimo ja Toni Herrala, Jari Huhti, Jaakko Metsä-Ketelä ja allekirjoittanut. Kuvasta puuttuu Pasi Penttilä, joka kuuluu myös tiimiin. |
|
Siellä pojat tuumaa keväällä 2013, että kesällä tällä mennään jo kovaa ;) |
|
Mörssärin sydän takakontissa |
|
Nuorin Mörssäri-fani Janni Herrala :) |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti