perjantai 19. heinäkuuta 2013

Loppuprojekti pähkinän kuoressa

Noniin...tässä tulee noin 50 kuvan muodossa loppuprojektin tilanteita. Töitä on tehty on mieletön määrä, mutta lopputulos on myös sen mukainen. Antaa kuvien puhua tällä kertaa puolestaan. Niitä olisi vielä paljon enemmänkin, mutta päätin olla laittamatta kaikkia tänne, jotta jonkinlainen mieleenkiinto säilyisi lukijalla. Enjoy!



Ovien vesihiontaa Vaasan tiimin kanssa. Ovet purattiin alkutekijöihinsä ja kaikki massat poistettiin 

Ovista on kiilto poistettu

Lukot osineen lilluu sitruunahapossa ja kuten näkyy aine oikeasti toimii

Tuumailtiin poikien kans kuinka saadaan vanhoista ja pitkään käyttämättömänä olleista jarrusatuloista männät parhaiten pois. Loppupeleissä paras konsti oli laittaa ne toiseen Kasirelluun kiinni ja polkea ne irti - toimii!! Huom! Pöydällä oleva vasara EI liity tilanteeseen mitenkään

Lokasuojaehdokkaita...kaikki "samaa sarjaa" - lopulta päädyttiin juuri niihin lokasuojiin, jotka autossa aiemmin olivat

Yhdestä varaosakorista käytiin hakemassa etupelti

Sähköt tehtiin myös kokonaan uusiksi


Sähköjä koetaulun alta


Tonin sanoin: tässä vaiheessa piti olla melko tarkkana, että mikä johto on mikäkin :)

Uudet sähköt ovat todella siistit eikä ns. ylimääräisiä johtoja mene missään - tässä ollaan vielä työvaiheessa

Koetaulu tyyliä Gordini..ei kuitenkaan samanlainen, mutta idea selviää ja värikin lähellä oikeaa. Kaikki ylimääräinen on karsittu pois ja näin ilme pysyy siistinä. Verrattuna vanhaan muutos on käsittämätön ja uusi kabiini-look on todella minun mieleen!!

Yksi lukuisista hankituista uusista osista - Opel Kadetin alavesiletku ja tuon valmiina olevan T-haaran takia hommattu. Sattui löytymään Opelin käyttämätön tehdasosa


Ranskasta ostetut uudet etuparkit / - vilkut




Uudet sivuvilkut tulivat myös Ranskan maalta

Uutta tarraa vanhalla tyylillä - tämäkin siksi, että auton ilme säilyy samanlaisena. Niin uskomatonta kuin se onkaan - nämäkin tarrat näyttelevät suurta roolia auton ulkonäössä ja koko poppoo oli täysin samaa mieltä, kun tarrat takalokasuojiin liimattiin :)

Myös alkuperäisiä aikoinaan konepellissä käytettyjä "Renault - Competition" tarroja teetettiin


Tällöin Mörssäri oli viimeisen kerran radalla vanhassa kuosissaan

Takavalot - vasemmanpuoleiset Mörssäriin - oikeanpuoleiset Gordinin alkuperäiset siviiliautosta. Tässä kohtaa säästettiin, koska hyväkuntoiset valot löytyivät itseltä vaikkeivat olekkaan Gordinin takavalot

Teetetyt (vesileikatut) penkkien kiinnitysraudat

Pakosarja ja vaimennin puhallettuna ja maalattuna. Maalina Tikkurilan Thermal (molemmat värit) - saas nähdä kuinka tämä maali toimii - pitäisi olla paras mahdollinen tähän tarkoitukseen


Uudet ovi tiivisteet - ei pääse tuuli tuivertamaan kabiiniin





Pohjatöitä


Tehtävä: yhdistä nämä kaksi - ei ihan pieni homma tämäkään!!

Takapellin työstöä
Mallailua

Takapelti vaati paljon työstämistä
Tähän päädyttiin - helpottaa aikalailla käyttöä ja aiemminhan saranoita ei tässä luukussa ollut niinkuin ei edessäkään
Pakkeliakin kului

Lokasuojat ovat lasikuidusta ja ne vaativatkin aika paljon kuituhommia. Tässä kohtaa ne on jo tehty, mutta laitoin tämän kuvan, koska kuidutusvaiheesta on huonosti kuvia. Tuloksena mm. se, että kaikki lokasuojat kiinnitetään autoon vakiokiinnityskohdista eli poppakonsteja ei tarvita


Toni hoiti myös pohjatyöt, jolloin maalarille jäi vain ruiskutus





Heimo pohjamaalaushommissa


Hyvältä näyttää pohjat



Pohjat hyvässä mallissa


Ja eikun maalarille

Mörssäri tuoreessa maalissa


Ammattimies eli Klemolan Timo sovittelee tarraa juuri siihen mihin se kuuluukin

Takatarrojen sovitusta

Takalasin sovitusta uudella tiivisteellä. Myös tuulilasiin löydettiin uusi tiiviste Saksasta, mutta se on kuitenkin valmistettu Ranskassa samassa tehtaassa kuin aikoinaankin

Mörssäri + "the tiimi" eli Heimo ja Toni Herrala, Jari Huhti, Jaakko Metsä-Ketelä ja allekirjoittanut. Kuvasta puuttuu Pasi Penttilä, joka kuuluu myös tiimiin.

Siellä pojat tuumaa keväällä 2013, että kesällä tällä mennään jo kovaa ;)

Mörssärin sydän takakontissa



Nuorin Mörssäri-fani Janni Herrala :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti